sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Inele de calamar pane

Iti face placere sa iti amintesti clipele minunate petrecute in vacanta? Ne insotesc tot anul amintirile legate de vacante pe meleagurile grecesti, cu plaje absolut incintatoare unde ne-am desfatat in voia valurilor. Si nu pot lipsi amintirile legate de experientele culinare traite in tavernele familiare de pe mal unde, mingiiati de briza marii si leganati in ritmul acordurilor la bouzouki (μπουζούκι), am degustat cele mai proaspete fructe de mare alaturi de traditionala salata greceasca.
Am incercat sa retraim experientele, reveniti acasa, cu mijloacele la indemina.
Am reusit destul de bine, pregatind inele de calamar pane si o gustoasa salata.


Am folosit:
- o punga de 0,500 kg inele de calamar congelate (marca Sea Bell)
- doua linguri de faina
- un praf de sare
- un praf de piper macinat fin
- doua oua
- ulei, pentru prajit

Am decongelat calamarul apoi am clatit bine cu apa rece.
Amestecind praful de sare si piper cu ouale batute bine, alaturi avind o farfurioara cu doua linguri de faina, am pregatit baza pentru aluatul pane cu care urmeaza sa preparam inelele.
Am incins uleiul, intre timp asezind calamarul pe servetele absorbante ca sa indepartam excesul de apa.
Apoi, pe rind, trecind succesiv inele prin faina dupa care prin ou si repetind operatia, am asezat inelele in tigaie. Le-am rumenit bine pe ambele parti dupa care le-am scos pe o farfurie, pe hirtie absorbanta, indepartind uleiul in exces.

Ca garnitura am pregatit o salata greceasca folosind:
- trei rosii mari
- o ceapa rosie mare
- doi castraveti proaspeti
- doi ardei grasi
- o mina de masline Kalamata
- o felie groasa de feta de oaie si capra
- doua linguri ulei de masline
- o lingurita oregano

Am taiat rosiile in felii mari, castravetii in felii putin mai groase, am feliat ardeii grasi, apoi ceapa rosie.
Am presarat oregano, am adaugat maslinele si brinza taiata in bucati mari dupa care am dres cu uleiul de masline.
Ce aroma minunata!

Si cum linga calamarul pane mergeau bine si citiva cartofi prajiti, iata combinatia:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu