miercuri, 29 februarie 2012

Salata boeuf

Vine primavara. Desi vine in fiecare an, totul in jur se pregateste pentru acest eveniment.
Dupa zilele mohorite si viscolul inversunat, diminetile insorite din ultimele zile parca sint o infuzie de bunadispozitie, optimism si speranta.

E vremea martisoarelor, a dovezilor de afectiune si a declaratiilor de iubire.
Asa o sarbatoare trebuie tratata cum se cuvine, oferindu-ne ceva care sa ne faca placere, ceva cu accente personale.
Eu am preparat un martisor culinar, pe care l-am pregatit cu rabdare si migala, gindindu-ma cu drag la toti cei pe care ii iubesc, ii respect, ii apreciez si pe care mi-i doresc mereu aproape.
O salata boeuf cu ghiocei.
Sa luati un start bun in primavara aceasta, sa realizati toate lucrurile minunate pe care vi le-ati propus, sa va bucurati de zile fericite, sa fiti sanatosi si mereu veseli.
Iata modesta mea realizare:



Pentru care am folosit:
- un piept de pui
- 5 morcovi
- 4 radacini de patrunjel
- 1/2 radacina de telina
- 5 cartofi
- 10 feliute de gogosari in otet
- 6 castraveciori murati
- 4 oua fierte
- 1/2 l ulei
- 2 linguri mustar fin
- 2 linguri mustar Dijon
- zeama de la 1/2 de lamiie
- sare, piper, dupa gust


Am curatat legumele, le-am spalat si le-am pus intr-un vas cu apa rece.
Apoi am curatat pieptul de pui de pielita, l-am spalat bine si l-am adaugat la legume, dupa care am pus totul la fiert. Au fost gata dupa aproximativ o ora si jumatate, cind carnea si legumele se intepau usor cu furculita.


Le-am scurs de apa in care au fiert si le-am lasat sa se raceasca, fibra legindu-se si fiind mai usor de taiat frumos.
Intre timp am pus la fiert si cele patru oua, adaugind sare ca sa nu se sparga si un strop de otet pentru ca, coaja sa se curete usor.
Apoi am pregatit sa am aproape si gogosarii si castraveciorii.
Ajutindu-ma de un cutit bine ascutit, am tocat marunt toate legumele fierte.


La fel si carnea, adaugind la sfirsit si albusul oualor fierte. Pe urma am tocat si acriturile, straduindu-ma sa tai cuburi cit mai mici. Pentru ca imi place ca amestecul sa fie fin.


Terminind cu legumele am trecut la pregatirea maionezei, treaba serioasa dar care imi reuseste intotdeauna fara cusur.
Am folosit galbenusurile fierte, doua linguri de mustar Dijon, am adaugat jumatate de lingurita de sare si zeama de la o jumatate de lamiie, de la inceput.


Intii am strivit cu furculita galbenusurile dupa care am frecat usor amestecind cu celelate ingrediente pina am obtinut o consistenta cremoasa, fara bucati de galbenus fiert.


Dupa care am inceput sa adaug incet, cite putin ulei, amestecind continuu.
Cind crema a capatat volum, a devenit ferma si au inceput sa ramina virfuri in urma telurilor, maioneza a fost gata.


Cu totate pregatite, am trecut la asamblarea salatei, adaugind peste amestecul tocat 2/3 din cantitatea de maioneza realizata si doua linguri de mustar fin.


Am mai adaugat jumatate de lingurita de sare si o lingurita de piper macinat fin, apoi am amestecat usor astfel incit compozitia sa se amestece uniform, fara ca legumele sa se terciuiasca.
Am presat compozitia, nivelind la sfirsit suprafata salatei in vederea ornarii.
Am adaugat restul de maioneza si am intins-o uniform cu ajutorul unui cutit.
Taind forme de petale de ghiocei din albus de ou fiert, am format intii clopoteii.
Apoi, am croit tulpinile din felii taiate pe lung din castraveti murati.
Pe urma le-am montat pe suprafata salatei, dorindu-mi sa alcatuiesc o imagine cu un colt de pajiste proaspata cu ghiocei rasariti din zapada.


Lucrare migaloasa dar, cu rabdare, am realizat in oarecare masura ce mi-am propus.
Va las pe voi sa apreciati.
In orice caz, sigur reusesc sa va transmit un mesaj primavaratec.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu