vineri, 22 iunie 2012

Prajitura cu caise


Mi-a placut o fraza dintr-un articol:
“Caisele poarta energie spirituala feminina si sint folosite pentru a indulci dispozitia cuiva sau pentru a inspira romantism si pasiune in relatii”. (Caisa - Armeniaca vulgaris)
Mi s-a parut atit de expresiva si de romantica incit am decis sa o folosesc in aceasta postare.
Daca as fi fost fruct intr-o alta viata, mi-ar fi placut sa fiu caisa [ :D ].
Rumena is, romantica incurabila, despre pasiune - ce sa spun - toti cei care ma cunosc imi stiu pasiunea, sotul meu.
Ca veni vorba, tocmai am profitat de prezenta acestor fructe de sezon si i-am pregatit o prajitura, frageda, usoara, racoritoare, nu foarte dulce dar foarte aromata,




pentru care am utilizat:
- 1/2 kg caise proaspete
- 4 oua
- 1 cana zahar
- un pachet de unt cu 65% grasime
- 3 linguri ulei
- 14 linguri de lapte
- 28 linguri de faina
- 1 1/2 plicuri praf de copt
- 1 plic zahar vanilat bourbon
- 1 plic zahar pudra vanilat Dr. Oetker

Intii se desfac in jumatati caisele, spalate in prealabil, si se presara cu doua linguri de zahar.



Apoi se amesteca untul (scos din frigider din timp pentru o consistenta moale) cu zaharul si cele trei linguri de ulei pina se topeste zaharul si se obtine o crema spumoasa.


Se adauga cele patru oua, incorporindu-se in crema,


apoi laptele.


Terminind cu ingredientele lichide, adaugam faina si praful de copt stins cu un strop de zeama de lamiie. Se adauga si zaharul vanilat pentru aroma, omogenizindu-se totul. Vom obtine un aluat ferm de consistenta unei smintini. 


Se tapeteaza o tava cu hirtie de copt pe care o vom unge superficial cu putin ulei apoi o pudram cu faina uniformizind stratul.
Se toarna compozitia in tava, acoperind intreaga suprafata cu un strat uniform.
Se scurg caisele de siropul lasat prin topirea zaharului si se tamponeaza usor apoi se pudreaza cu putina faina asa incit in momentul in care le vom adauga in prajitura sa nu se lase pe fundul tavii, lipindu-se (cu toate ca si asa, tot se mai intimpla). Se taie in sferturi si se distribuie pe toata suprafata aluatului.


Se introduce tava la cuptor la o temperatura de aproximativ 200 grade Celsius pentru 30 de minute. Este gata cind marginea prajiturii se desprinde de pe hirtia de copt iar suprafata superioara are o culoare rumena.


Se taie in bucati potrivite dupa ce s-a racit.
Se aseaza prajiturile pe un platou pudrindu-se cu zahar pudra vanilat Dr. Oetker.




3 comentarii:

  1. Ador caisele,asa ca-mi place foarte mult prajiturica.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. aceasta reteta este foarte uror de facut si nici nu iti trebuie milte ingrediente.

    RăspundețiȘtergere
  3. Prajitura cu caise este intradevar delicioasa si foarte aspectuoasa. Este foarte apreciata in familia mea.

    RăspundețiȘtergere