duminică, 17 februarie 2013

Jeleu de sampanie

Am o propunere pentru un desert special de duminica.
Ideea pregatirii acestui desert nu imi apartine.
Reteta provine din aceeasi carte minunata, a Principesei Margareta, Carte Regala de bucate.
Intr-adevar, este un desert regal, pentru ocazii speciale, si sigur va va surprinde invitatii si va binedispune atmosfera.
Sa fac o precizare: nu este un desert pentru copii.
Cum ati inteles din titlul postarii, este un jeleu de sampanie.






Aveti nevoie de:
- 350 ml sampanie (se recomanda o sampanie rosé)
- 150 ml apa
- 4 - 5 linguri miere de albine
- un plic de 10 g de gelatina Dr Oetker


Cum se procedeaza:
Intii, amestecam 100 ml de apa cu mierea de albine, apoi incalzim 5 minute la bain-marie.


Cu ceilalti 50 de ml de apa inmuiem gelatina.


Turnam gelatina peste amestecul caldut de apa cu miere, amestecind bine, daca este nevoie tot la bain-marie, pina cind granulele de gelatina se dizolva complet. Amestecul obtinut se adauga peste cei 350 ml de sampania usor incalzita sub jet de apa inainte. In felul acesta evitam socul provocat de adaugarea unui lichid rece peste gelatina si inchegarea instant a acesteia intr-un mod nedorit.


Se amesteca energic pentru omogenizare apoi se trece compozitia printr-o sita deasa.


Se toarna cu polonicul in citeva pahare dupa care se da la rece pentru 3 - 4 ore.


Se decoreaza dupa preferinta, simplu - cu citeva picaturi de sampanie inainte de servire sau, cu frisca.




Magnific!

8 comentarii:

  1. Ce culoare frumoasă are! Nu mi-a trecut niciodată prin cap să pregătesc jeleu de șampanie. Oare de ce?

    RăspundețiȘtergere
  2. Perfect desert, ai prezentat minunat pasii, multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. ai un blog foarte atractiv! te-ar interesa sa ma primesti si pe mine in blogrollul tau..sau poate un schimb de linkuri/bannere? eu una o voi face cu mare placere, daca esti de acord!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Adnia pentru vizita iar propunerea ta ma onoreaza. Am acordat deja spatiu blogului tau cu mare placere.
      Imi place ceea ce faci dar mai ales imi place faptul ca impartasesti cu toata lumea experientele tale astfel incit tentatia de a pregati ceva sa fie scutita de surprize neplacute.

      Ștergere
  4. iti multumesc frumos atat pt. spatiul acordat, cat si pt. apreciere! te voi urmari si eu acum cu drag si mi-ar face mare placere sa ne citim reciproc! te-am daugat si eu in blogrollul meu!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata minunat, iar gustul trebuie sa fie demential.

    RăspundețiȘtergere