miercuri, 20 martie 2013

Vinete pané cu sos de rosii usturoiat - μελιτζάνας με σάλτσα ντομάτας σκόρδο

Zilele trecute am avut o comanda speciala din partea principalului beneficiar al indeminarii mele culinare (zic si eu!).
Aflindu-ne impreuna la cumparaturi, ochii i s-au lipit "ca marca de scrisoare" de niste vinete care aratau extraordinar imbiindu-te sa le cumperi.
Ce-i drept, si mie imi facusera cu ochiul, doar ca mie imi defila in minte cu totul alta reteta decit lui.
Am picat insa de acord sa satisfacem amindoua preferintele asa ca, am facut achizitia.
Acasa, am "executat" intii preparatul la cerere, adica vinete impanate, dupa care am dichisit si vinetele pané dupa gustul meu. Le-am asortat si un sos de rosii frecat cu usturoi pentru a obtine o combinatie savuroasa.



Ingrediente:
- 2 vinete potrivite
- 3 oua
- 4 - 5 linguri de faina
- ulei pentru prajit
Pentru sos:
- 100 ml pulpa de rosii pasate
- 4 catei de usturoi 
- 2 linguri ulei de masline
- sare, oregano, dupa gust

Pentru pregatirea aperitivului am curatat de coaja doua vinete si le-am feliat subtire, pe lung. Le-am presarat cu sare lasindu-se sa se scurga intr-o strecuratoare pentru aproximatix 20 de minute.

Intre timp am pregatit pe o farfurie faina

si ouale batute.

Stergind cu hirtie absorbanta fiecare felie de vinata le-am trecut alternativ prin faina

si ou,

repetind inca o data aceasta operatie, dupa care am asezat feliile in uleiul incins, pregatit din timp.

Se rumenesc pe ambele parti apoi se scot pe hirtie absorbanta, pentru a indeparta surplusul de ulei.

Se dau pe razatoarea mica cei patru catei de usturoi, dupa ce s-a indepartat coltul, se adauga un virf de cutit de sare si se freaca maioneza cu uleiul de masline. Se adauga cite putin din pulpa de rosii peste maioneza de usturoi amestecindu-se continuu. Se condimenteaza sosul dupa gust cu oregano. 
* (Faza asta a scapat obiectivului foto)

Un aperitiv la fel de bun si cald si rece.



7 comentarii:

  1. Ce bine arata si ce frumos le-ai asezat pe farfurie, parca sint un evantai. Mai ai, ca vin si eu la masa... Pupici si o seara placuta sa ai !

    RăspundețiȘtergere
  2. Și mie îmi plac nespus vinetele. Poți realiza o mulțime de mâncăruri delicioase cu ele.

    RăspundețiȘtergere
  3. ce bine arata.....si eu vreau o femeie care sa gateasca la fel de bine :)......multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi plac foarte mult vinetele pane!

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place foarte mult cum prezentati retetele, poza cu poza. Imi este apoi foarte usor sa reproduc. Multumesc

    RăspundețiȘtergere