luni, 1 iulie 2013

Inghetata cu mastica de Hios - Παγωτό μαστίχα Χίου

Un telefon neasteptat.
Surpriza!
"Trec prin Braila. Mi-ar placea sa ne vedem."
O fata draga pe care nu am vazut-o de multa vreme vine in vizita.
O asteptam cu mare drag.
Ma pregatesc sa o intimpin.
Imi amintesc ca ii placeau dulciurile pregatite de mine si ma decid.
O voi trata cu o inghetata de casa, cu o aroma unica ce ii va aminti de Grecia si soarele ei, servita elegant, in cosulet de ciocolata: Inghetata cu mastica de Hios - Παγωτό μαστίχα Χίου.




Ingrediente putine, timp de pregatire redus, efect sigur.
Asez la indemina:
- 4 galbenusuri
- 150 grame zahar
- 100 ml lapte
- 5 grame granule de mastica de Hios
- o lingurita zahar tos
- 400 ml smintina grasa dulce
- 1 plic zahar pudra vanilat Dr Oetker
Pentru cosulete am nevoie de o tableta de 200 grame ciocolata neagra 52% continut de cacao

Separam galbenusurile celor patru oua de albusuri.


Masuram zaharul,


si laptele,


dupa care le adaugam peste galbenusuri.


Omogenizam amestecul si asezam vasul pe foc mic, amestecind continuu pina ce incepe sa se ingroase compozitia. Indepartam vasul de pe foc si lasam crema sa se raceasca.
Punem granulele de mastica intr-un mojar impreuna cu o lingurita de zahar tos si pisam bine pina se transforma totul intr-o pulbere.


Adaugam pulberea de mastica peste crema cit este calda inca si amestecam.
Punem smintina intr-un castron impreuna cu zaharul pudra vanilat Dr Oetker si mixam pina obtinem frisca.


Se incorporeaza si crema cu aroma de mastica amestecind incet de jos in sus pina se obtine o compozitie neteda si omogena.


Turnam totul intr-un recipient pentru congelator si introducem la rece pentru citeva ore.


Obtinem o inghetata cremoasa si aromata, numai buna pentru un musafir incins, sosind de la drum lung si pregatindu-se sa rostogoleasca sub roti alti kilometri de sosea.
Pentru cosuletele de ciocolata am incalzit in cuptorul cu microunde o tableta de ciocolata neagra aplicind cu pensula trei straturi succesive in formele pentru briose, si dindu-le la rece pina capata consistenta dorita.

Dupa reactia musafirului, am tras direct la tinta.
Mai ales ca am asortat alaturi si o cafea greceasca la ibric.




Cu toata dieta, de la asa bunatate nu s-a putut abtine.

16 comentarii:

  1. Minunatat prezentarea, iar ideea cu cosuletele e super! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Dohotariu-Avram Alina2 iulie 2013 la 10:08

    Titlul rețetei mi-a pus semne de întrebare pentru că e pentru prima dată când aud de mastica de hios. Am dat un search pe google și am aflat tot de la tine ce înseamnă de fapt. Cred că nu se găsește pe la noi. Cu ce se poate înlocui? Înghețata arată fantastic de bine. Ți-ai tratat cum se cuvine invitata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Alina
      Sint sigura ca vei gasi in Italia chiar mastica si daca nu, se poate inlocui cu succes cu anason.

      Ștergere
  3. ...deci, am uitat definitiv de Nirvana caramel, de traditionala inghetata turceasca Maras, cu gust specific de mastica si chiar si de ultima inghetata neasteptat de buna, servita in Arequipa/Peru, preparata dupa o reteta italieneasca dar din fructe exotice locale (si chiar au din ce)... Savurand inghetata a la Flori, cu gust fin si cremos de mastica, mi-am adus aminte de vorba unui amic francez, amator de deserturi fine si nu numai, ''festival in my mouth . Cam asa a fost si cu mine, nororc de cafeaua greceasca care m-a tinut treaza. Cat despre dieta, eu zic ca Monsieur Dukan dormea la ora aceea tarzie in noapte si oricum nu mai conteaza;) ptr ca am alergat a doua zi 5 km cu 12/h. Multumeeeesc pentru primirea calda; pentru mine a fost un moment special si am avut un sentiment asa de placut si de bine sa simt ca sint draga unor oameni asa frumosi... filachia
    acum 7 ore · Îmi place

    RăspundețiȘtergere
  4. Cum sa nu te incante sa fii asteptat in vizita cu asa o delicatesa. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Si inghetata si ciocolata si... o cafea la ibric... Hmmm, pe mine de ce nu mai invitat ?! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Daca stiam ca are asa un succes inghetata mea, faceam o cantitate mai mare si cinsteam pe toata lumea.

      Ștergere
  6. Cred ca dau o fuga pina la Braila.....! Sau sa dau un telefon ?
    Vreau sa ma rasfeti si pe mine cu o cupa de inghetata din asta minunata !!!
    Te imbratisez si te tzuc ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Sidy
      Ma bucur ca iti place inghetata mea.
      Cit despre vizita, sigur ai fi bine primita.
      Iar orasul meu este foarte frumos.
      Sint convinsa ca ti-ar placea.

      Ștergere
  7. A urcat definitiv in topul preferintelor mele pentru inghetata. E ca o declaratie de dragoste pentru tara turcoaz la care atat de des visam noi...

    RăspundețiȘtergere
  8. Mi-ar fi placut sa fi trecut si eu prin Braila pentru a gusta aceasta inghetata incantatoare. Iar o cafea greceasca la ibric e mereu binevenita ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Excelenta inghetata! Daca mai ajung prin Grecia, imi cumpar sigur!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Bre, bună înghețată, am facut-o si eu!
    Nici nu-mi trecuseră prin cap cosuletele de ciocolată, dar fac de Crăciun înghețată și o servesc in cosulete de ciocolată amăruie!
    Mersi de idee!
    Sănătate!

    RăspundețiȘtergere