vineri, 15 aprilie 2016

Pilaf cu ciuperci Mini King Oyster, chives si sofran

Daca e vineri, merge o mincare fara carne.
Dar daca alegem sa preparam un pilaf cu ciuperci, consumatorii carnivori vor fi placut surprinsi de gustul bogat, asemanator stridiilor, al delicatelor legume, cu o denumire pe masura elegantei cu care le-a daruit natura, aceea de a purta o palarie.
Suple si zvelte, ca o adolescenta interbelica ce-si purta micuta palarie pe virful crestetului subliniind chipul luminos, ciupercile Mini King Oyster - originare din bazinul Mediteranean, sint si cele mai apreciate, pentru calitatile lor antioxidante, pentru textura lor plina, pentru gustul subtil cu aroma de nuca.
Proprietatile culinare ale acestor ciuperci sint potentate prin gatire termica inalta, cu accent pe gustul sarat.
Baza preparatului o constituie supa de legume, imprimindu-i acestuia dulceata morcovilor, patrunjelului si telinei, pentru echilibrarea careia este necesara si o nota picanta.
Ca sa nu compromitem armonia oferita de aromele discrete, se recomanda condimentarea in aceeasi nota, motiv pentru care am ales chives, adaugindu-l la sfirsitul gatirii, ca sa nu ii alterez proprietatile.
Si cum la o mincare cu orez nu putea lipsi sofranul ...





Din ingredientele enumerate mai jos rezulta doua portii generoase, necesitind multiplicarea lor in functie de numarul de persoane ce se vor afla la masa noastra.

- 300 grame ciuperci King Oyster
- 50 grame chives
- un virf de cutit sofran
- 1 litru supa de legume
- 2 linguri ulei de masline
- 100 grame orez cu bob rotund
- sare, piper - dupa gust

Se spune ca aceste ciuperci nu contin impuritati dar eu le-am spalat sub un jet de apa rece dupa care le-am scurs si le-am sters cu hirtie absorbanta.


Intr-o tigaie am incalzit uleiul de masline si am rumenit bine ciupercile.


Am adaugat supa de legume


si orezul


lasind sa fiarba cam 20 de minute, pina cind bobul de orez este fiert al dente si zeama a scazut aproape in totalitate.
In acest moment toc firele de chives si le presar peste orezul din vas.


Este rindul sofranului


dupa care amestec usor, inchid focul si acopar vasul cu un capac.
Orezul va continua sa se gateasca, absorbind restul lichidului din cratita dar pastrindu-si forma fara ca boabele sa se lipeasca intre ele.
Aroma cepsoarei va condimenta placut, usor iute, iar sofranul isi va elibera culoarea, imprumutind preparatului nuante aurii.



Secret! Poate fi o garnitura speciala pentru o friptura buna.
:D
Cum spune o vorba romaneasca: cea mai buna leguma e carnea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu