sâmbătă, 14 ianuarie 2017

Bulete de cartofi cu branza si chives

Desi a trecut ceva timp de cand fetele mele au plecat de acasa nu am reusit (sau poate nu am vrut) sa readaptez portiile gatite astfel incat, cel putin in privinta piureului de cartofi, intotdeauna rezulta o cantitate ce depaseste necesarul pentru doua persoane.
Cand cantitatea de cartofi fierti ramasa este ceva mai mare, ca sa nu se iroseasca, ii dau o alta intrebuintare, transformand-o intr-un aperitiv delicios.
Adaug in compozitie, dupa preferinta sau disponibilitate, branza sau parmezan, ceva verdeturi aromate ori putin bacon maruntit, si obtin o garnitura savuroasa pentru friptura sau pentru o portie de peste, sau o completare pentru un mic dejun consistent. 

Astazi nu am complicat prea mult reteta, si am pregatit cateva bulete doar cu branza si cepusoara tocata, pe care le-am servit cu un sos delicat si cremos de avocado, facandu-le irezistibile.





 Ingredientele de baza sunt simple:
- 3 cartofi
- 3 linguri de supa cu faina
- 1 ou
- sare, piper - dupa preferinta
- 50 grame branza feta rasa (optional se poate adauga parmezan)
- 10 fire chives
- pesmet
- ulei pentru prajit
  • Orice altceva doriti sa adaugati (bacon, sunca presata) folositi in cantitati moderate.
Cartofii fierti si zdrobiti ca pentru piure se pun intr-un castron impreuna cu branza rasa, cepusoara tocata marunt, faina si oul intreg.


Se omogenizeaza totul si se potriveste de sare si piper.

  • Daca compozitia vi se pare prea moale mai adaugati putina faina, asa incat bilele formate din amestec sa isi pastreze forma.
Se modeleaza cantitati egale de aluat sub forma unor bile de marimea unei nuci pe care le vom tavali prin pesmet.


Incingem uleiul intr-un vas mai adanc si nu foarte larg si punem pe rand bilutele la prajit, avand grija sa le intoarcem pe toate partile.


Cand sunt aurii la culoare se scot pe servetele de hartie absorbanta, indepartand excesul de ulei.

Sunt delicioase atat calde cat si reci.





Un comentariu:

  1. Am incercat aceasta reteta si m-am indragosit, nu mai mancasem bulete de cativa ani si uitasem cat de mult le iubesc!

    RăspundețiȘtergere